שכפול מפתחות לרכב

אולי זה יכול לעניין אתכם שכפול מפתחות לרכב
שכפול מפתחות לרכב

במאמר זה נתמקד באלמנטים הפליליים והפחות נעימים של עולם שכפול המפתחות לרכב. לא לחינם השאלה הראשונה של שוטר שמגיע לתחקר בעל רכב שנגנב היא האם התבצע שכפול מפתחות לרכב הגנוב לאחרונה. ההנחה הראשונית של המשטרה במקרי גניבה היא שמישהו השיג גישה למפתחות של הרכב, ועניין השכפול הוא הנוח וההגיוני ביותר.

יש לא מעט מקרים שבהם כנופיות של גנבי רכב חוברות למנעולני רכב או מתחזות למנעולני רכב על מנת להשיג גישה למפתח או לרכב, ואז מבצעות העתקה פיראטית של המפתחות ללא ידיעת הלקוח. פעם בכמה חודשים הציבור נחשף למקרים האלה בכתבות בטלוויזייה ובפעמים רבות הדבר כלל אינו מגיע לידיעת הציבור.

איך מתבצע שכפול מפתחות לרכב בצורה פיראטית?

כדי שגנב רכב יוכל להעתיק את המפתח שלכם הוא צריך לקבל גישה אל מפתח שעובד. זה יכול לקרות בשני אופנים, גניבה של צרור המפתחות (כך שאם איבדתם את צרור המפתחות של הרכב קחו בחשבון שאתם נמצאים בקבוצת סיכון לגניבת הרכב) או שבמהלך שכפול מפתחות לרכב אצל מנעולן רכב מפוקפק התבצע שכפול נוסף ונוצר עותק נוסף של המפתח של הרכב שלכם ללא ידיעתכם. דעו שבמקרה הראשון ניתן לבצע מחיקה של הקוד האלקטרוני הישן וליצר אחד חדש כך שגם אם צרור המפתחות האבוד שלכם הגיע לידיים מפוקפקות לא ניתן יהי לגנוב את הרכב מאחר שהקוד החדש כבר לא מתאים למפתח. אחד האתרים המובילים בתחום שכפול מפתחות לרכב הוא ללא ספק לוקוגן

למה אין בקרה על שוק שכפול מפתחות לרכב?

שאלת מיליון הדולר, שמתחילה בכך שאין פיקוח על כל שוק המנעולנות בישראל שבו כל אחד יכול לקום בבוקר ולהחליט שהוא מנעולן – וכך לקבל גישה חופשית לקודש הקודשים – הבית שלכם והרכב שלכם. נעשו לא מעט ניסיונות מצד אי אלו ארגונים לעגן בחקיקה את מקצוע המנעולנות אך משום מה ללא הועיל. הדבר משליך באופן ישיר על שוק שכפול המפתחות לרכב ועל מנעולני הרכב. מאחר שלרוב מנעולני רכב הם גם מנעולנים רגילים, היעדר הפיקוח תופס גם בתחום הרכב.

אז איך נמנעים מליפול על גורמים מפוקפקים?

ראשית, צריך להיזהר מלהתפתות לפרסומים של מחירים נמוכים מידי או גבוהים מידי לשכפול מפתחות לרכב. קחו בחשבון שאם מישהו מנסה לפתות אתכם במחיר שהוא נמוך ואינו רוצה להרוויח כנראה שיש לו מניעים נסתרים… והמשפט הנדוש "מה שיותר זול בסוף יותר יקר" תופס פה בגדול!

בנוסף, אם יש לכם המלצות מחברים או אם אתם מכירים אישית מנעולן או מנעולן ממליץ זה בהחלט מצמצם את הסיכון. מומלץ לשכפל מפתחות לרכב במקום מסודר עם כותבת קבועה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *